De eerste week

7 april 2022 - Warwick, Canada

Na aankomst op zondag hadden we een een aantal dagen vrij om een en ander op potten te zetten. Arno zou vrijdag 1 april pas aan het werk gaan.

Maandagochtend kwam Raymond (ingehuurd door Abbott)  ons ophalen om ons wegwijs te maken. Voor Arno moest een social security nummer geregeld worden, een bankrekening openen, info vergaren over  "waar doe ik het goedkoopst (echte Hollanders) mijn boodschappen" en waar zou ik, Jacqueline, een helpende hand kunnen verlenen als vrijwilliger. Het is wel erg leuk om dan alle verschillen tussen ons en hier te ontdekken.
De bank bijvoorbeeld. Een rekening openen. Dat gaat. De dame praat zelfs goed Engels. Maar stel ik wil een auto kopen in Canada. Dan ga ik naar de bank, krijg een check op naam van de ontvanger, ga daarmee naar de ontvanger en hij gaat dan met die check naar de bank om bij te laten schrijven. Klinkt niet supermodern. Geld storten op onze bankrekening... eitje. We kunnen het er ook afhalen, maar hoe? De dame kon het ons neit vertellen en omdat ze zelf alleen bankiers met haar mobiel, en de lay out niet overeenkomt met PC elektronisch bankieren adviseerde ze ons dan maar de klantenservice te bellen. Lekker . Ze praten soms alleen Canadees frans en dat is dan een feestje, maar we gaan eruit komen.

De week ruilden we ook de auto die we nodig hadden voor ons grootvervoer aan bagage in voor een ander exemplaar... voorwaar geen straf. We zijn nu de tijdelijke chauffeurs van een Nissan Murano. Kortom: de boot ruilden we in voor een schip.

20220331_131701  een beauty en natuurlijk de km stand voor de analen..                20220327_191322

Voor mij werd meteen in Montreal een 2de hands elektrische fiets aangeschaft, waar ik erg tevreden op rondcross.

20220407_123609

De Canadezen lijken in de omgang heel erg aardig. Geen overdreven gedoe, vriendelijk, en blijkbaar letten ze ook op de calorieën!

20220330_182939_092    calorieën vermeld op uithangbord, we hebben ze maar niet gen                 20220330_182934

Vandaag is mijn verjaardag,. Vanochtend werd ik wakker met heel veel appjes. Lief en natuurlijk gebeld met het thuisfront. Nu willen w eer ff op uit, maar ik wil jullie mijn eerste schrijfsels niet langer achterhouden, dus ga ze vandaag versturen. Der est van volgende week en deze week werk ik bij als Arno morgen weer aan het werk gaat.
Fijne dag voor allen!

1. Carla Hamers:
    8 april 2022
    Gelukkig heb je een fiets kunnen regelen, Leuke foto's!
  2. Jos:
    9 april 2022
    Hoi Jacq en Arno, Reuze leuke verhalen. Dat ten eerste, ten tweede :VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag. Al eerder een verjaardag in den vreemde en met z'n tweeën gevierd? Leuk datje direkt contacten zoekt. Wens je succes. Vandaag stond in de krant dat D26 vergunning is verleend. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Groet Jos