De buren zullen wel denken !

18 april 2022 - Montréal-Pierre Elliott Trudeau International Airport, Canada

Zijn de nieuwe buren auto dealers??

Onze buren zullen wel denken dat we in auto business zitten want in 3 weken tijd staat nu al de derde op de oprit !

Onze eerste!

Dodge Caravan

ddOns avontuur in Canada begon met Dodge Caravan, een MPV waar alle stoelen plad van kunnen en dan heb je een super grote laadruimte . Die dachten we nodig te hebben voor al onze bagage en de fietsdoos.  De afspraak was dat we deze na drie dagen zouden inruilen op het vliegveld voor de auto die we dan komende tijd zouden hebben. We wisten bij reserveren natuurlijk nog niet dat de fiets spoorloos zou zijn.

Dus op 30 maart kregen we onze 2de auto. Een Nissan Murano. Deze auto was een beetje groter dan waar ik eigenlijk recht op had maar dat vond ik niet erg natuurlijk! Alles er op en aan! dikke V6, open dakkie dus, …. me happy 😊!

Nissan Murano

Alleen toe we weg reden op het vliegveld een oranje lampje……

warning Murano

en ik kreeg de cruise control er maar niet op  en toen we al  bijna in Warwick waren ook nog een telefoontje dat ze een zonnebril gevonden hadden.  Kortom mooie auto maar met een kapotte sensor  en dus zonder cruise control op die lange afstanden dat werkt niet,  dus maar gebeld hoe verder . Het antwoord was simpel kom maar terug  dan lossen we wel op want het is een setting……  ik meende wel beter te weten!

PWij dachten deze actie mooi te combineren met een weekendje Montreal tijdens de Paasdagen.  Dus op paas zaterdag, wij naar het vliegveld waar het hartstikke druk wasen na 20 min wachten.. eindelijk aan de beurt.

De zonnebril was er gelukkig nog dus Jacq was super blij!   Ze hadden het te druk om naar onze auto te kijken dus ruil maar om voor een andere. Easy peace dachten we ….. maar niks minder waar.

We moesten  eerst onze eigen auto gaan aftanken, want ik het er niet op gerekend dat we gingen we wisselen, dus gingen eerst tanken … 30 min later ...  zeiden we dag tegen onze Murano met enige tegenzin want het was een fijne auto ☹.

dag Murano Bye Bye

De nieuwe auto werd een Buick Enclave …. ,wat een bakbeest,  > 5 meter lang en flink breed  en dat  tegen de zelfde prijs.

buick enclave

Maar er is een ongeschreven regel die zegt: "neem nooit een auto die groter is als die van je baas" dus ik  was niet gelijk enthousiast en Jacqueline zag zich er al helemaal niet in rijden dus dat werd hem niet. Die man keek wel een beetje raar dat we zijn "cadeautje"niet acccpeteerden ..  wel jammer want  het was wel de ultime cruise experience geweest  .. haha 😊

Dus werd het een Volkswagen Tiguan, ook geen straf.

20220416_195158

Dus wij alle spullen omtenten incl de bakjes soep die we in Chinatown van Montreal bij de chinees hadden gescoord  en alles paste er mooi  in , klep dicht en gaan met die banaan  …  Klep dicht was makkelijker  gezegd dan gedaan .. 30 min later  klep nog niet dicht  dus dan maar weer  andere  auto … toch  de Buick?   Nee,  er stond ook een BMW X3 Xdrive 3.0L te lonken naar ons. Ik dacht dat doen ze nooit maar ja wie niet waagt wie niet wint dus ik wees richting de BMW .

20220417_141946

Die man van AVIS voelde zich inmiddels ook opgelaten en wilde ook van wel ons af met die rij wachtende mensen …  dus na eerst de achter klep getest te hebben en alle spullen  weer omgetent, incl die bakjes soep dus en een aangebroken fles wijn en wat een mens allemaal nog meeneemt behalve een nette koffer  reden wij (inmiddels 2 uur later) in een  witte BMW weer richting Warwick.  Eind goed al goed hopen we ! 😊

Nu maar hopen dat de buren niet komen vragen of we iets te koop hebben.

Groetjes
Arno

1. Jeannie en ron:
    18 april 2022
    Lieve Arno en Jacqueline…jullie laten n onvergetelijke indruk achter daar bij die hertz of Avis…effe alle auto’s uitproberen voordat je in de droomauto weg kan rijden… natuurlijk had deze geen gedoe met achterklep en met de cruise controle… je wilde m gewoon van meet af aan hebben…. Wat n prachtige wagen. Onze ervaring destijds was dat ook al bestel je n kleine auto , dan krijg je voor Nederlandse begrippen alsnog n bakbeest…. Kleine wagentjes bestaan alleen in Italië en in Nederland, en n beetje engeland
  2. Rolf en Karin:
    18 april 2022
    Wat een gedoe! Ja het kan wat zijn met die huurauto’s. Gelukkig heb je nu een goeie. Heb de woonplaats van William Enright opgezocht. Hij zit in Eganville, 477 KM bij jullie vandaan. “Dichtbij” maar toch nog ver weg natuurlijk. Grappig detail: in Engeland heb ik ook 3 jaar in “Warwick” gewoond, vlakbij Stratford on Avon. Geniet ervan samen, mooi avontuur!